توسعه پایدار

توسعه وپیشرفت از مهم ترین موارد است که لازمه هر کشوری است و موفقیت وقتی حاصل می شود که در راستای توسعه قدم برداریم و با برنامه و هدف درست به پیشرفت و توسعه برسیم .

توسعه وپیشرفت از مهم ترین موارد است که لازمه هر کشوری است و موفقیت وقتی حاصل می شود که در راستای توسعه قدم برداریم و با برنامه و هدف درست به پیشرفت و توسعه برسیم .

برای پیشرفت و رسیدن به توسعه پایدار باید اهداف ما مشخص و زمان رسیدن به هدف مشخص شود و برای رسیدن به اهداف باید برنامه ریزی کرد . کشورهایی که برای توسعه پایدار برنامه ریزی می کنند در تمام زمینه ها به موفقیت دست پیدا خواهند کرد . برای رسیدن به ابن مرحله باید تلاش زیادی کرد و بر همه
برنامه ها نظارت کرد .

بایگانی

نقش صنعت در توسعه پایدار اقتصادی

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷ ق.ظ

نقش صنعت در توسعه پایدار اقتصادی :

صنعت به دلیل در اختیار داشتن مزیت‌های بالا از مهم‌ترین بخش‌های کشور به شمار می‌رود که به طور قطع می‌تواند در رشد و توسعه صنعتی تاثیرگذار باشد. همچنین با دارا بودن ارزش افزوده بالا، اشتغالزایی بالا و تنوع محصولات جایگاه خوبی در بخش صادرات کشور دارد.

بخش صنعت به دلیل استفاده از فناوری‌های روز دنیا می‌تواند منجربه گسترش این فناوری‌ها در کشور شود.


به واقع بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی کشور بر دوش این بخش است، به طوری که در ۹ ماه سال گذشته بخش صنعت رشدی حدود ۵/۱ درصدی را تجربه کرد. دامنه تاثیرگذاری صنعت بر سایر بخش‌ها به گونه‌ای است که صنعت در بازار سرمایه نقش عمده‌ای دارد و چنانچه کوچکترین تنشی در بخش صنعت نظیر پتروشیمی‌ها و معدن اتفاق بیفتد، شاخص بورس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
همه این موارد گویای آن است که صنعت یکی از بخش‌های خاص کشور به شمار می‌رود که نیازمند نگرش حمایتی دولت است.
رقابتی نبودن محصولات تولیدی و صنعتی کشور به دلیل در اختیار بودن بخش عمده‌ای از این بخش در دست دولت و سهم اندک بخش خصوصی است. همه این مشکلات سبب شده که صنعت نتواند نقش عمده‌ای در رشد و توسعه ایفا کند. از این رو چنانچه به استراتژی صنعتی تدوین شده ۱۰ سال قبل دکتر نیلی نگاهی بیندازیم، مشاهده خواهیم کرد که مشکلات بخش صنعت با سال‌های قبل تغییر چندانی نکرده است. بر این اساس لازم است دولت به شکلی خاص به حمایت از صنایع بپردازد البته این حمایت نباید تنها به ارائه یارانه به بخش تولید ختم شود بلکه باید برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این بخش نیز گام بردارد. همچنین باید تسهیلات بانکی را به سمت صنعت سوق داد تا منجر به ایجاد ارزش‌افزوده بالا شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی