توسعه پایدار

توسعه وپیشرفت از مهم ترین موارد است که لازمه هر کشوری است و موفقیت وقتی حاصل می شود که در راستای توسعه قدم برداریم و با برنامه و هدف درست به پیشرفت و توسعه برسیم .

توسعه وپیشرفت از مهم ترین موارد است که لازمه هر کشوری است و موفقیت وقتی حاصل می شود که در راستای توسعه قدم برداریم و با برنامه و هدف درست به پیشرفت و توسعه برسیم .

برای پیشرفت و رسیدن به توسعه پایدار باید اهداف ما مشخص و زمان رسیدن به هدف مشخص شود و برای رسیدن به اهداف باید برنامه ریزی کرد . کشورهایی که برای توسعه پایدار برنامه ریزی می کنند در تمام زمینه ها به موفقیت دست پیدا خواهند کرد . برای رسیدن به ابن مرحله باید تلاش زیادی کرد و بر همه
برنامه ها نظارت کرد .

بایگانی

فرهنگ و توسعه پایدار

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۰ ب.ظ

فرهنگ و توسعه پایدار :

از زمانی که سازمان جهانی یونسکو اولین کنگره بین الملی خویش را با عنوان  “فرهنگ: کلید توسعه پایدار” در Hangzhou (چین) ماه می ۲۰۱۳٫  برگزار نمود  تمرکز ویژه این نهاد بزرگ جهانی بر ارتباط درهم تنیده  فرهنگ و توسعه پایدار معطوف گردید . هر چند توجه بایسته یونسکو به مقوله توسعه پایدار به زمان  کنفرانس استکهلم در سال  ۱۹۹۸٫ باز میگردد لیکن کانونی کردن موضوع فرهنگ و تاثیر شگرف آن بر اهداف توسعه  پایدار آینده به کنگره چین باز میگردد.

اهمیت مقوله توسعه پایدار سبب شد تا یونسکو در ذیل یکی از ۵ حوزه فعالیت اصلی خود یعنی (آموزش ، علوم ،فرهنگ ، ارتباطات و علوم اجتماعی) سر فصل بسیار مهمی را در بخش فرهنگ با موضوع  ”  Culture for Sustainable Development ”  قرار دهد . در توصیف این بخش تصریح گردیده است که : در شرایطی که جامعه بین المللی در حال بحث پیرامون اهداف توسعه ای  آینده در پسا  ۲۰۱۵ می باشدی سازمان جهانی یونسکو   تلاش  میکند تا فرهنگ در کانون  و قلب  دستور کار توسعه جهانی قرار گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۹
محسن زیبایی

فرهنگ

کنگره چین

یونسکو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی